23 August 2009

PARAM dan BILIK DERJAH

Kemarin dan reni, semasa sebok mengukur jalan di jajahan Manjung dan sekitar, aku tinguk menusia sama ja berpeleseran di melata bumi. Kebetulan juga kemarin kick off PARAM, ramai jugak yang dah operate perniagaan bermusim mereka dengan sokongan pembeli seperti aku. Satu yang menarik bila PARAM menjelma, apabila institusi PARAM ini menjadi satu tapak untuk semua bangsa berbelian.

Kalau NAT atau Pasar Minggu atau PAsar Malam, adalah tempat berjual beli bagi semua. Seronok juga melihat, urusniaga berlaku dengan sepantas petir di langit. Satu bilik darjah yang baik untuk perniagaan di peringkat awal. Namun, aku percaya pembaca pun agak bersetuju dengan andaian aku bahawa pelajar di bilik darjah ini tidak pernah naik kelas. Mereka selesa dengan tahap kelas yang mereka diami mungkin bagi setengahnya dah 15 tahun, 7 tahun dan sebagainya.

Harap-harap bagi rookie yang baru masuk bilik darjah ni, tahun depan naiklah ke bilik derjah yang baru. Kesian kat pelajar pelajar baru nak masuk bilik darjah yang sama.

No comments: