10 May 2011

19 about MUFC


19 PERKARA YANG HGPA TAK PERLU TAU TENTANG MANCHESTER UNITED FOOTBALL CLUB
DARI DI LUAR LINGKUNGAN TOK WALI






19. Dulu aku ingat MUFC dengan jenama SHARP.

18. Kiper terbaik pernah MUFC milik ialah pengacara Dirty Jobs, Peter Bolesław Schmeichel

17. Perlawanan Piala Eropah terbaik adalah perlawanan 1999 dengan Bayern Munich

16. http://www.youtube.com/watch?v=ZN239G6aJZo&feature=related

15. MUFC fan akan bercakap British bila MU menang. Bila kalah, tidak bercakap apa apa heh.

14. Kalau disoal 3 pemain MU dalam masa 3 saat, ini jawapannya :
Gordon Strachan, Mark Huges, Giggs

13. Kalau baca Koran KOMPAS, mereka lebih dikenali sebagai Syetan Merah

12. Sir Alex ni lama sunggoh pegang MU, bila tah nak resign

11. Paul Ince aku ingat jugak sebagai pemain kaler yang hebat. Ini rasis kah? Hahah

10. Berbalik kepada no.11, anak beliau sekarang di Akademi Liverpool. Upsss!!!

09. Walaupon aku tak fan MU tapi tim terbaik bagi aku pada zaman 1998-2001.

08. Aku start kenal MU sejak rancangan BIG LEAGUE SOCCER. Brian Moore yang botak licin tu. Dibantu dengan pengacara tempatan Aziz Ibrahim bila ada live bola dari UK.

07. http://www.youtube.com/watch?v=GS7YpMQb1cA&feature=related

06. Kalau kat kampong, padang bola tak kira padang sekolah atau padang apa sekalipun, akan digelar Old Trepod. Cam hampess haha

05. Team yang paling teruk kena kutuk sampai MUFC fans rasa ada kelab MU Haters. Betoika?

04. Antara film terbaik yang menggambarkan MUFC adalah 51st State dan Eurotrip  Cek no 16 dan no. 03

03. http://www.youtube.com/watch?v=2hvZQHt9_K0&feature=related

02. MUFC FB fren yang paling kuat sakat aku ialah Ridzuan Khusairi dan Affandi Abdullah




01. Sir Alex dgn Kenny Daglish adalah fellow countrymen. Tapi aku layan King Kenny lagi wakakaka. Habis

7 comments:

usssooong!!! said...

00. MUFC fan paling steady ialah Che Wer!!!! Tahniah Che Wer. Berbatok berbatok

Anonymous said...

amboi hang.... WALIBOI. nama aku pertama kali disebut dalam belok.

songan

pok jak said...

Saheh tu dokter wali.

usssooong!!! said...

18 about LFC coming soon

Anonymous said...

salah satu 18 tu bunyi gini...

##. LFC Fans akan sokong sepenuhnya mana-mana pasukan yang lawan Man Utd walaupun game tu friendly.

songan

usssooong!!! said...

Hat tu steady hahahah. Betoi betoi, team mana lawan MU walaupun lawan Sentua FC, kami akan sokong Sentua. Padehalllll

usssooong!!! said...

Point taken Songan :)