22 September 2011

Menjejak Ramli - From Jemapoh to Manchester

Saya adalah fan LFC. Itu lah saya. Tapi saya sangat suka iklan ini kerana penggunaan namanya yang sangat tipikal Malaysia.

Bayangkan kalau nama itu Azrul, Rudy, Tawil, Erwin atau Azad. Memang tak catchy kan? Kalau Atan pun maseh ok lagi, cuma bagi saya nama ATAN lebih nama macam kanak-kanak riang yang cemerlang dalam bolasepak.

Nama RAMLI tu cukup best. Catchy, penoh kekuatan, tipikal dan standard Malaysia dan Melayu. Saya suka. Saya suka. Cemerlang benar otak pemikir bahan kreatif yang membikin iklan ini. Tempelan-tempelan lain adalah biasa kerana menyelit legenda dan bintang ternama adalah perkara biasa bagi saya.

GO RAMLI. Lu memang steady yeah

4 comments:

usssooong!!! said...

wpun saya setuju RAMLi adalah tipikal tapi scene sedih tu pun adalah satu tipikal apresiasi Malaysia. tak dak scene nangih tak leh ke???

usssooong!!! said...

dan kepada peminat setia pasokan BPL yang lain, kalau nak scene begini, sila berharap pasukan pilihan anda konsisten selama 7 tahun dalam pertandingan. Baru layak nak masuk begini hehehe

ruud van irwan said...

dah sampai london baru lah melayu!

usssooong!!! said...

dua kiblat. pasai tu tak buat ke Barcelona