19 October 2011

Tunggguuuuuuuu kelahirannya!!!

Bab 2 Aku, Dia dan Liverpool

BAB 2

“Ok…Aku chow dulu bai…” Jerit Azad yang mengenakan helmet di atas motosikal mengangkat tangan kepada Apai. “Jumpa lusa wey!” Laungnya lagi kepada Apai yang kini berada di tangga betul-betul hadapan pintu automatik lobi. Apai sekadar melambai tanpa menoleh dengan isyarat ‘peace’.

Dinner mereka tamat setelah Apai mendapat panggilan dari Tawel yang menyatakan Perdana Menteri akan hadir ke tempat kejadian dalam pukul 4.http://www.blogger.com/img/blank.gif00 pagi bagi meninjau proses mencari dan menyelamat mangsa tanah runtuh di Ulu Langat. Segera Apai menelefon ‘anak buahnya’ di lapangan agar siap-sedia. Nasib baik Tawel memberitahu Apai terlebih dahulu senang dia mengarah skop berita yang akan dilaporkan kelak.

Memang senang kalau sahabat-sahabat menjadi ‘orang kuat’ di dalam media Kerajaan. Lont sudah jadi ‘orang besar’ di Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Mat Zam pula ‘orang kuat’ RTM merangkap ‘musuh ketat’ kerja Apai. Aroll pula di TV3, menjadi ‘musuh’ Azad dalam erti kata mengikut kehendak ‘stake holder’ masing-masing. Entah mengapa kenangan ITM menjelma kembali.


Lanjut di SINI

No comments: