08 August 2011

Memerihalkan Kesesatan Saudi

Di bawah Ini adalah tulisan saudara Pyanhabib Rahman :

PADA setiap Ramadhan akan ada berita imam dari Mekah mengimami solat tarawikh di masjid dan surau di Malaysia. Pertanyaan gua: Adakah makmum berimamkan Imam Masjidil Haram itu tergolong dalam`kese satan Saudi' dan penganut Wahabi? Siapa `ulama simpanan' yang menjatuhka n hukum itu? Kenapa Uthman El-Muhamma dy tidak ada `keberania n' berdialog? Gua jahil agama tetapi gua tahu pepatah tua: Cakap siang pandang-pa ndang ... .

Ini berikutan laporan Malaysiakini bahawa Dr Uthman tolak dialog bincang Wahabi.


Aku pun nak jugaq dengaq dailok ni. Sebab aku orang Perlih yg selalu kena pemain kata Perlih Wahabi. Sedangkan yang pemain tu pun sama naik dgn aku ja. Bukan cekap sangat bab kefahaman ni.

1 comment:

usssooong!!! said...

Tapi kalau kes imamkan, sekiranya semua makmum dah setuju berimamkan beliau. Tak jadi hai lah kan?