12 December 2010

Primadona 99 - Revisited




Semasa peristiwa rampasan senjata olih kumpulan Al Maunah di Bukit Jenalek, Kuala Kangsar, Perak... pehak berkuasa telah menggunakan kaedah kaedah pujokan. Kaedah pujokan itu ternyata dapat membuat perhatian dan kekentalan anggota -anggota Al Maunah berpusing 270 hingga 360 darjah. Melalui corong speaker kenduri, disiarkan lagu Tan Sri P Ramlee dan rayuan daripada anak isteri anggota terbabit supaya meletak senjata dan menyerah diri. Terbukti tektik pujuk rayu keluarga atau menggunakan anggota keluarga dapat sedikit sebanyak melayukan semangat juang yang sebelom itu sangat inferno dan vibrate di dalam jiwa.

Kalau nak lihat full cerita, bolehla ke link ini : http://www.freewebs.com/shamzanafamily/

Link berkenaan merupakan kronologi peristiwa berikut. Sebagai makluman tambahan sahaja.

Pada hari ni (12/12/2010), penulis terkejut pula dengan kehadiran wajah Primadona 99 yang memang sudah sangat lama tidak keluar masuk suratkhabar. P99 ni dulu keluar masuk suratkhabar semasa perbicaraan kes liwath DSAI antara tahun 99 dan 2000. Dengan wajah yang sengaja diclose up kan di muka hadapan Mingguan Malaysia telah memberi kenyatan mengenai kekanda beliau, saudara Azmin Ali. Penulis tidak mahu mengulas panjang kerana umum tahu. Bacalah suratkhabar berkenaan.

Namun, penulis merasakan ada korelasi dengan tektik sebagaimana pasokan keselematan/pehak berkuasa memujuk anggota Al Maunah dengan ketiba tibaan Ummi Hafilda Ali terbit di muka hadapan Mingguan Malaysia. Atau sengaja meresurface kembali P99.

Mudah-mudahan berjaya kepada semua. Jangan pasang lagu Getaran Jiwa lagi sudah le. hehe

2 comments:

Anonymous said...

Dedulu time trn naik mahkamah,slalu tggu kat dpn tibi sbb nak tgk bju die yg sentiasa tip top punye gaye..
~cik pingu ijau

usssooong!!! said...

Kesedaran fesyen