08 September 2011

Steadykan Kita?













Kalau aku tegur macam video-video di atas, mau kena smite all day. Hampir pasti aku tak dapat bikin filem.
Kalau aku? mau berenang-renang tak bertepi lah hahahaha

Tahun lepas, aku dah tulis begini :

Bagi dokter, untuk menjadi rasis sangat mudah. Sekiranya kita tahu kita punya bangsa keturunan, jati diri, cara makan, minum, berpakaian, berfikiran, kelompok kecik kita dan pergaulan. Secara mudah. Tetapi setahap mana tembok rasis itu tinggi rendah, tebal atau nipis adalah bergantung dengan faktor sekeliling. Seseorang akan menjadi sangat rasis kalau perkara perkara yang melibatkan bangsa keturunan, jati diri, cara makan, minum, berpakaian, berfikiran, kelompok kecik dan pergaulan diusik usik oleh golongan yang bukan daripada bangsa keturunan, jati diri, cara makan, minum, berpakaian, berfikiran, kelompok kecik dan pergaulannya.
Bila hati ada sikit rasa, rasa rasis akan timbul. Rasis ini ada dalam mana mana jiwa manusia dengan sharat manusia itu sangat faham dan maklum dengan bangsa keturunan, jati diri, cara makan, minum, berpakaian, berfikiran, kelompok kecik kita dan pergaulan.

Yang menjadi isu pada masa ini, ada kelompok manusia yang kenal bangsa keturunan, jati diri, cara makan, minum, berpakaian, berfikiran, kelompok kecik dan pergaulan tidak mengambil hal sangat mengenai rasa rasis ini. Akibat daripada beberapa peristiwa yang berlaku, perasaan itu timbul dan mula menjadi satu agenda dalam hidup seharian. Tengok batang tubuh orang tertentu dah merosak perasaan. Diushar lebih sudah tergugat perasaan. Sakit ini boleh kronik tuan tuan.

Rasa rasis ini kalau diusik berlebihan dan bertambah tambah, pecah badan dibuatnyer.

Tak susah pun nak jadi RASIS. Tapi tahap mana RASIS tu kena nilai ler...

Teks penoh seperti kat
sinilah!

2 comments:

usssooong!!! said...

Aku tengah plan cacian terbaik. Mana tau dapat buat filem atau naik pangkat pijak kepala orang tiga kali lipat kekekeke.

Bagi muka cuih

kato said...

nasik lemak satuuuuu..... kacang takmo.